pondelok 6. januára 2014

Prekvapenie!




Dnes odhalím krásne tajomstvo. Ako ma väčšina z vás pozná, som veľmi spontánny a bezprostredný typ človeka. Dávať si načas pri rozhodovaní a uvažovať mysľou sa veľmi nezlučuje s tým, byť výnimočný alebo intuitívny. Život je pre mňa žitie od srdca. A srdce nemá záujem žiť vydané na milosť strachu. Nestará sa o sociálne konvencie. Nestará sa o čas. A tak som si z vnuknutia srdca včera pri západe slnka (na astrologicky
významný deň) na Butterfly Beach v Santa Barbare v Kalifornii vzala Sarbdeepa Singha Swana. Toto manželstvo je dôvodom, prečo sme išli do Kalifornie. To je tiež dôvod, prečo je tu s nami tak veľa z našich priateľov / kolegov.

Včera o 11:00 sme sa Sarbdeep a ja sa rozišli v tradičným spôsobom, aby on mohol stráviť čas s tým najlepším človekom, Jorgen-om Christiansson-om (jedeným z najlepších učiteľov Ashtanga jogy na svete), a ja aby som mohla stráviť čas s "babami" (Lauren, Graciela, Flavia a Bonnie). Jorgen rozhodol, že obaja strávia deň s dojmom Sharpdeepovych Pujabských koreňov.



Keď obaja nastúpili do auta, Jorgen okamžite zapol tradičnú indickú svadobnú hudbu. Obaja išli do Punjabi reštaurácie aby si dali tradičné jedlá a rozprávali sa o budúcnosti. Na pláž sa vybrali o dve hodiny skôr. Sarbdeep plánoval mať na sebe bielu košeľu a nohavice, ale Jorgen ho presvedčil, aby „oživil svoje korene“ a obliekol si tradičnú bielu Kurth-u a voľné nohavice. Obaja odriekali a počúvali tradičné Sikh ranné modlitby zvané Jaapji, zatiaľ čo čakali na obrad. Sarbdeep a ja sme to považovali za vtipné a dojemné, že modrooký blonďatý švéd (Jorgen) trvá na tom, aby si Sharpdeep ctil svoje dedičstvo a kultúru. Jorgen je viac Indom ako po duchovnej stránke, tak aj jeho správaním, ako väčšina ľudí, ktorí sú skutočne Indovia. Bolo dobre, že to urobil, pretože to znamenalo, že Sarbdeepove gény boli aktivované pre obrad. Napojilo ho to na líniu jeho predkov, keď sme sa my dvaja stali ďalším ohnivkom v reťazi naťahujúcej sa skrz históriu. Sarbdeep mal preto pocit, akoby tam s ním bola jeho rodina a jeho národ.

Medzitým som s dievčatami išla do obchodu s potravinami pre občerstvenie a išla cestou plnou neprehľadných zákrut z Ojai do Santa Barbary. Prišli sme sme do domu, aby som sa obliekla. Urobili sme si navzájom make - up a pozapínali si navzájom šaty, a keď sme boli všetky pripravené, odišli sme na zatrávnený kus vedľa pláže. Keď som sa rozhodla vziať Sarbs-a, vedela som, že jediný človek, ktorý by mal viesť obrad je Jim Peterson. Jim je „kňaz“ Unity (duchovné filozofické hnutie, nemá skutočných „kňazov“, toto slovo je použité vo výname „človek ktorý duchovne slúži“), ktorý je nielen duchovným učiteľom, ale je tiež veľmi blízkym priateľom. Je zrelý sedemdesiatnik a je na dôchodku. Na deň sa vrátil z dôchodku, aby nás zosobášil. Jeho manželka, LaDonna rozhodla, že sa pred svadbou ona a ostatné ženy prítomné na svadbe zhromaždia, aby urobili požehnanie pre nevestu. Je indiánskou tradíciou požehnať ženu pred svadbou. Každá žena prináša neveste darček od zeme a darček od srdca, a potom jej spievajú. Tiež mi uplietli korunu z kvetov, ako mi dávali svoje dary. Skoro som si musela obnoviť make - up, pretože požehnanie bolo tak emocionálne. Lauren (ktorú som nikdy predtým nepočula spievať) mi dokonca spievala pieseň. A slzy sa zmenili na smiech, keď som zavtipkovala o tom, ako krásne to bolo" utopiť sa v estrogéne", než sa odovzdám testosterónu.

Keď sa požehnanie skončilo, išli sme do Butterfly Beach. Musela som si v aute čupnúť, pretože sme prešli okolo Sarbdeepa a Jörgena stojacich na okraji cesty. Keď som ho uvidela, padla mi sánka. Bolo to také príjemné prekvapenie, že ho vidím v jeho Kurte. Vyvolalo to vo mne pocit, ako by mu naozaj tak záležalo na obrade, že priniesol v tento deň aj svoju kultúru. Jeho tmavá koža žiarila pod snehobielom odeve. Bol úplne ako zjavenie.



Keď všetci dorazili, zhromaždili sme na pláži v centre špirály z čerstvo rezaných kvetov a vonných tyčiniek. Štvorročný Winter behal okolo nôh každého z nás, zvedavý, čo to tam všetci robíme. Lauren a ja som čakala na ulici nad schodmi, ktoré viedli k pláži, neďaleko skupiny surferov, ktorí na mňa zízali keď si dávali dole kombinézy a pripínali surfy na strechu svojho auta. Keď nastal čas, Lauren mi podala kyticu z ružových orchideí a viedla ma po schodoch dolu. Držiac sa spolu pod pazuchou sme sa blížili k Sarbdeepovi. Moje biele šifónové svadobné šaty ofukoval oceánsky vánok a moje diamantové náušnice a náramok sa trblietali v zapadajúcom slnku.



Sarbdeep a ja sme stáli bok po boku a obrad sa začal. Pozrela som sa mu do tmavých očí, keď som hovorila môj sľub a cítila som, ako by som sa vnárala do hlbín jeho duše. Vymenili sme si prstene a povedali: "Áno, beriem" a potom každý z nás prečítal navzájom svoje sľuby. Išla som ako prvá. Sarbdeep si myslel, že je veľmi nepríjemné a zraniteľné vystaviť svoje sľuby svetu, ale informovala som ho, že nepohodlie je znamením expanzie. Takže, vám tu dávam obsah našich sľubov:

" Môj najdrahší ,

V tomto okamihu, ozveny vekov premietajú do súčasnosti, ma zobúdzajú. Tulák sa vrátil do svojho východzieho bodu, a týmto východiskovým bodom si ty. Nad našimi hlavami, éterický zvuk míňajúcich krídel je sľub, že sme prišli domov k sebe navzájom. Času ani vzdialenosti sa nepodarilo dostať nás od seba, a teraz sme opäť dva plamene, zjednotené a horiace ako jeden. Budem ťa milovať a vážiť si ťa po všetky dni môjho života, ako som to robila celé životy predtým. Sľubujem, že budem tvoja družka, tvoja kamarátka , tvoj partner a tvoja žena. Dovoľ mojim perám byť pečaťou na tvojom srdci. A dovoľ môjmu srdcu byť svätyňou tepla a pokoja. Sľubujem, že budem ctiť veľkoleposť tvojho bytia a neustále sa s tebou rozširovať. Sľubujem, že budem jazdiť na vlnách života s tebou a prehliadnem cez ilúziu ktorá pričasto zničí lásku. Sľubujem , že ti pomôžem splniť každé tvoje želanie. Dnes ti sľubujem svoju lásku, svoju oddanosť , svoju vernosť, svoju vieru a svoju česť, keď pripojím svoj život k tvojmu a stanem sa navždy tvojou ženou. Dovoľ úsmevu, ktorý dnes pre to mám, stať sa našou nekonečnou jarou. Budem ťa milovať všetky dni do posledného dychu, a aj po ňom."


A jeho sľub mne:

"Najdrahšia Teal,

Ticho som ti povedal svoj sľub v deň kedy sme sa stretli, a keď som už vedel, že budeme spolu. Pamätám si ako som sa opieral o stenu a pokúšal sa upokojiť, a v tej chvíli som ti ticho prisľúbil lásku, a že ťa budem ctiť a chrániť od toho dňa naveky. Budeme spolu po zvyšok večnosti. Kde ťa potrebujem, tam si. A kde ma budeš potrebovať, tam pre teba budem. V tele, v mysli a v duchu. Mám ťa rád a vážim si každé vlákno tvojho bytia. Moje srdce a a sú oddané tebe a nášmu šťastiu ododnes, a pred všetkými ktorí tu sú, sme odteraz jedným.“



Keď sme ukončili sľub, Jim nás vyhlásil za pána a pani Swan a pobozkali sme sa prvýkrát ako manžel a manželka. Západ slnka sfarbil mraky na oblohe do brilantnej ružovej farby. Keď robili svadobné fotografie, boli sme užasnutí, že sa dve skupinky delfínov priblížili k brehu a skákali ďalej a ďalej pozdĺž pobrežia. Nemohla som zakryť svoje vzrušenie. Takéto znamenie/darček z vesmíru je jedna z tých vecí, ktoré sa vyrábajú v Hollywoodských filmoch. Načasovanie bolo tak dokonalé, že sa to nedá ani vypovedať, a delfíny tu nie sú bežne vidieť v januári. V tomto vzťahu sa mi zdá, že nikdy neprestávajú prichádzať synchronicky.



Sarbdeep a ja sme išli naproti zapadajúcemu slnku, ruka v ruke na pláži do diaľky, zatiaľ čo skupina čakala a on ma držal, keď sme spolu sledovali vlny valiace sa k brehu. Keď okolo nastala tma, celá svadobná spoločnosť (13 celkom) išla do jednej z mojich najobľúbenejších reštaurácií v krajine, volá sa Adama, ktorá sa špecializuje na vegánsku kuchyňu. Je iróniou, že nás na svadobnej hostine bolo trinásť . V keltskej tradícii tvorí trinásť ľudí dokonalý sabat, pretože v roku je trinásť splnov.



Smiali sme sa,rozprávali sme sa a jedli skvelé jedlo a potom, keď noc pobledla, sme sa rozlúčili a Jorgen ma odviezol so Sarbdeepom späť do hotela, takže sme mohli stráviť prvú noc spoločne ako manžel a manželka.

Milovať niekoho hlboko vyžaduje veľkú odvahu. Byť milovaný hlboko, tlmí potrebu tejto odvahy. Hovorí sa, že tam, kde je láska, tam je život, a to je pravda. Neexistuje nič podobné ako naozajstná láska. Keď sa bozkávate, tak nie na pery, a keď si hovoríte „milujem ťa“ nehovoríte si to do uší. Miesto toho sa bozkávate a šepkáte si navzájom do duší . Dnešok začína pre mňa s úsmevom. S úsmevom, pretože sa uberám smerom k radosti a je sranda ako to presne sadlo, pretože ako je toto začiatok nášho spoločného života , tak je úsmev začiatok lásky.


-----------------------------------------

Preklad blogu: Gabi Fest
(Je to taký voľnejší preklad, vzhľadom na to, že som v prekladoch začiatočník. Ospravedlňte teda drobné nedostatky, ktoré sa v preklade môžu vyskytnúť. Ďakujem za pochopenie.)
Korektúry: ArPharazôn

Originál článku v angličtine nájdete na tomto linku:
http://blog.thespiritualcatalyst.com/surprise/
Tento článok je preklad z pôvodného článku a je ho možné v neskrátenej a neupravenej forme šíriť nekomerčným spôsobom s pridaním zdroja a vrátane všetkých v článku už uvedených zdrojov, linku na tento blog http://gabifest.blogspot.sk/2014/01/prekvapenie.html a celej tejto poznámky.

2 komentáre:

  1. Zdravim mam jednu otazku ktora mi vrta hlavou. Teal nemala nedavno ineho manzela s ktorym ma aj dieta? Aspon z jej profilu na facebooku som to tak vycitil, vdaka za odpoved s pozdravom Peter

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Áno Peťo, dobre si to vycítil,bola vydatá, no už dávno nežijú ako manželia a sú rozvedený.

    OdpovedaťOdstrániť