streda 11. decembra 2013

Je bolesť nevyhnutnou súčasťou pôrodu?



Keď sa topíme v tyranii našej bolesti, sme slepí k tomu, čo prichádza. To je tá najhoršia časť bolesti. Bolesť, či už je to fyzická alebo emocionálna, vás zavrie do väzenia "teraz", a „teraz“ nie je skvelé miesto, keď to bolí. „Teraz“ bolí, keď si pripravíme mentálne predstavy o „teraz“, do „teraz“ ... čo je realitou takmer všetkých z nás. Bolesť vás presvedčí, že bolesť je večná. Nemôžete vidieť svetlo na konci tunela. V mnohých ohľadoch je emocionálna bolesť presne ako pôrod. Keď ste hlboko v kontrakcií, začnete panikáriť, pretože máte pocit, že to nikdy neskončí a vy nemôžete vydržať už ani minútu. Zúfalo sa snažíte,
aby už bolo po tom. Chýba vám objektívny pohľad na úplný obrázok toho, čo sa deje. Až keď je po všetkom, môžete vidieť celý výsledok.

Pred rokom som vyšla von z tela diskutovať tak všeobecne o pôrode so skupinou nefyzických osôb, s ktorý rada konverzujem, keď mám problém na riešenie. Spýtala som sa ich, či je možné porodiť bez bolesti. Bolo zaujímavé že ich odpoveď bola paradoxná. Informovali ma, že všetky bolesti sú výsledkom nejakej formy odporu a ak by si žena naplno dovolila oddať sa procesu, pri ktorom sa cez ňu hýbe život, jej tkanivá by neodporovali otvoreniu, a dieťa by sa zrodilo bez bolesti. Ale potom ma informovali, že bolesť je nevyhnutnou súčasťou narodenia. Bola som zaskočená, a požiadala som ich, aby mi to bližšie vysvetlili. Hovorili, že veľké výtvory sa rodia z veľkého kontrastu. Vysvetlili mi, že keď žena prežíva extrémne množstvo bolesti, ku ktorej dochádza pri pôrode, tak je hlboko v kontraste. Z tohto kontrastu sa vo vesmíre vibračne rodia túžby veľkých úrovní. Želá si opak ( radosť, harmóniu, vitalitu, pokoj, držať svoje dieťa, atď. ) do takej miery, že sa to stane. Je to "dramaticky zrýchlený proces tvorby ", keď intenzita kontrastu vytvára intenzívnu tvorbu, ktorá je schopná posunúť do popredia nový uhol pohľadu na vesmír ( nový život ). Potom mi vysvetlili, že bez tejto nevyhnutnej intenzívnej úrovne túžby, by "ťah túžby" nebol dostatočne silný na to aby sa dieťa vôbec narodilo. Takže odpoveď čo mi dali bola trochu áno a trocha nie. Objasnilo sa mi, že z ich pohľadu, bolesť nie je vnímaná ako niečo zlé. A mne pripadali, akoby hlboko nesúhlasili s našim intenzívnym odporom k nemu, a našej silnej túžbe uniknúť mu; akoby sme zabudli, na čo sa používa. Ukazovali obdiv a žasli nad premenou kontrastu ( bolesti ) do tvorby ( radosti ), ktorá sa koná v rámci ženskej bytosti v okamihu narodenia. Vyjadrili druh zmyselnosti pre proces, zmyselnosti, ktorá je potlačená tak v otcovi ako v matke, keď sa pôrod stane pokusom o vyhnutie sa kontrastu, namiesto aby cez to spolu prešli. Mám záujem počuť váš pohľad (pohľad čitateľa ) na túto tému a na dichotomickú (cca. dvojznačnú) odpoveď, ktorú som dostala.



Dnes som od niekoho dostala mail, v ktorom mi gratuloval k tomu, čo mi prišlo do života ako výsledok prežitia si tak ťažkého obdobia počas posledných 6 mesiacov. To ma doviedlo k premýšľaniu o fakte, akí sme slepí k potenciálnej budúcej kráse, keď trpíme. Keď prechádzame ťažkým obdobím v živote a máme sa mizerne, sme v intenzívnom zrýchlenom procese tvorby. Jednoducho ešte nemôžeme vidieť prísľub tohto nového života. Sme absorbovaní v „prítomnosti“ bolesti, ako keby bola večná. Ale je univerzálnou pravdou, že do tej miery do akej si prežijeme bolesť, do takej úrovne tvoríme radosť vo vesmíre, a skutočnou „prácu“ vo vašom živote je dovoliť si plynúť v smere tejto radosti, ktorú ste zrodili ako výsledok kontrastu, a tak isto prežiť si túto skúsenosť.

Množstvo trápenia, ktoré zažívate, značí, že dávka radosti je hneď za rohom. Práve teraz ste v procese tvorby radosti, cez „cnosť“ prežívania toho, čo nechcete. Nemusíte byť schopní to teraz cítiť; nemusíte byť schopní to teraz vidieť. Ale to je môj sľub, že obrazne povedané, dieťa, na ktoré ste tak dlho čakali, je tu. A čím viac sa tomu podvolíte, tým rýchlejšie tu bude. To, o čo ste žiadali, je hneď za rohom. V momente keď zápasíte, tvoríte prekrásne veci; nemôžete si ich teraz vedome predstaviť, aj keby ste sa o to pokúsili.


-----------------------------------------------------
Preklad: Gabi Fest
(Je to taký voľnejší preklad, vzhľadom na to, že som v prekladoch začiatočník. Ospravedlňte teda drobné nedostatky, ktoré sa v preklade môžu vyskytnúť. Ďakujem za pochopenie.)
Korektúry: ArPharazôn

Originál článku v angličtine nájdete na tomto linku:
http://blog.thespiritualcatalyst.com/is-pain-a-necessary-part-of-birth/
Tento článok je preklad z pôvodného článku a je ho možné v neskrátenej a neupravenej forme šíriť nekomerčným spôsobom s pridaním zdroja a vrátane všetkých v článku už uvedených zdrojov, linku na tento blog http://gabifest.blogspot.sk/2013/12/je-bolest-nevyhnutnou-sucastou-porodu.html a celej tejto poznámky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára